Naravoslovni seminar »Ustvarjalnost z doživljanjem narave«

dav
03 maj2018
266

DEBELI RTIČ – V času minulih dveh mesecev, od kar sem zaposlen kot mladinski delavec v Zavodu UMMI,  je bil naravoslovni seminar za pedagoške delavce »Ustvarjalnost z doživljanjem narave« dogodek, ki je najbolj razširil moje zavedanje in znanje o naravi Debelega Rtiča ter novih praksah, ki smo jih udeleženci spoznali. Kljub dejstvu, da sem med študijem na filozofski fakulteti v Ljubljani deloval v študentskih društvih in organizaciji, sem v našem zavodu prvič neposredno delal s skupinami osnovnošolcev, ki so se izkazali za čisto drugačne udeležence. Z novo službo pa sem spoznal delo z učenci osnovnih šol, saj sem sodeloval pri izvedbi prvih štirih šol v naravi našega zavoda. Osvojil sem pasti priprave in izpeljave urnikov, držanja visoke koncentracije ter našel uspešen način, kako osnovnošolce navdušiti nad mediteranskim gozdom, drugo svetovno vojno in naravovarstvom.

Seminar, ki sta ga poleg našega zavoda sorganiziala še Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem in Mladinsko zdravilišče in letovišče Debeli Rtič, se je odvijal v soboto 14. aprila, udeležilo pa se ga je 45 učiteljev in vzgojiteljev iz vse Slovenije, ki so nabrano znanje odnesli s seboj v svoje šole in vrtce ter obogateli prijeme pri delu z našimi najmlajšimi. Seminar je obsegal tri delavnice, ki so vse zahtevale aktivno udeležbo prisotnih. Prva pod vodstvom dr. Claudija Batellija in Neže Gregorič je bila Morska obala, kjer so raziskovali življenje v pasu bibavice. Udeleženci niso samo opazovali dogajanja, temveč tudi sami iskali male živali, ki živijo med kamni na morskem obrežju. V drugi delavnici z naslovom Gibanje in narava sta vodji dr. Nataše Dolenc Orbanić ter Nastje Cotič naučili nove metode za spoznavanje narave skozi gibanje na prostem, igro in urjenje opazovanja. V delavnici Doživljajska pedagogika pa jim je Ana Bogdan Zupančič pokazala igre skupinske dinamike, ki so izjemne za razčlenitev in krepitev skupinske dinamike v šolah ter vrtcih.

Kot izvajalci delavnic so izkušnje  z nami delili predvsem mlajši strokovnjaki oziroma v našem primeru pretežno strokovnjakinje s koprske pedagoške fakultete, ki so najbolj vpeti v napredne načine poučevanja, ki so vse bolj nujni v šoli 21. stoletja, da naše otroke pripravijo na izzive prihodnosti. Teme delavnic so bile zame kot humanista velika novost in od vseh sem odnesel precej novega. Življenje na morski obali je za učenje osnov biologije in vzbujanje zanimanj pri otrocih zelo primerno, saj morajo sami poiskati živali in rastline, ki jih nato prepoznavajo; upamo lahko, da bo zaradi našega seminarja tako, terensko delo bolj razširjeno v naših šolah. Prav tako se otroci z opazovanjem narave in eksperimenti najbolje naučijo fizikalnih lastnosti in skozi doživljajsko pedagogiko krepijo svoje kompetence delovanja v skupini.

Seminar smo zaključili z predavanjem priznanega nevropsihologa dr. Ranka Rajovića »Da li idu skupa smeh i učenje?«, ki nam je v obliki eksperimenta pokazal, da tako mi kot učenci med igro na povsem nezaveden način osvojimo veliko večjo količino podatkov kot s faktografskim učenjem na pamet. Izpostavil je faktorje stresa, s katerimi se vsak dan soočajo učenci v šolah in podal nekaj rešitev, ki bi na način učenja kot igre in krepitve motoričnih sposobnosti naredili proces učenja bolj zanimiv, sproščen in učinkovit.
Seminar je udeležence napolnil z novimi idejami in prijemi, ki jih bomo prelili v prakso našega dela, hkrati pa lahko le upamo, da bo v prihodnje postal tradicionalno srečanje!

Vir in foto: UMMI, Zavod za izobraževanje Koper, Martin Nedoh

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Novice

Sorodni članki

Avtorji