Holistični pristop k izobraževanju S projektom Challenge, programa Erasmus+.

IMG_5867 (1)
15 dec2017
322

SLOVENIJA – Predstavnik Društva za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto se je od 24. do 30. oktobra v Španiji udeležil usposabljanja na temo holističnega pristopa k izobraževanju. Na usposabljanju, posvečenem raziskovanju učinkovitih povezav med neformalnim in formalnim učenjem, je sodelovalo štirinajst predstavnikov nevladnih organizacij iz dvanajstih različnih držav.

Prvi večer projekta so udeleženci namenili medsebojnemu spoznavanju in druženju ter krajšim debatam o formalnem in neformalnem učenju. Ugotovili so, da je poglavitni namen tovrstnih projektov izmenjava znanj, izkušenj in idej med formalnim in neformalnim izobraževanjem ter izboljšanje sposobnosti neformalnega izobraževanja, da dopolni in izpopolni strukturo formalnega izobraževanja. Kot neformalni vzgojitelji lahko formalnemu izobraževanju nudijo alternativne metode, s spodbujanjem otrokovih interesov izboljšajo koncentracijo učencev ter učiteljem v formalnem izobraževanju nudijo praktične izkušnje, ki jih lahko pozneje prenesejo na svoje učence.

Usposabljanje je bilo sestavljeno iz različnih študijskih obiskov in delavnic.

Prvi delovni dan so obiskali fundacijo Jaume Bofill, ki je neodvisna, družbeno zavezana institucija osredotočena na vlogo izobraževanja pri izgradnji kohezivne in poštene družbe ter zmanjševanju neenakosti med posamezniki in skupinami. Fundacija razume izobraževanje kot proces, ki lahko vpliva na vsakogar v družbi in posledično tudi zahteva udeležbo vseh. Ena izmed metodologij, ki so jim jo predstavili se imenuje »service learning« oz. storitveno učenje, kjer se skupina med opravljanjem določenega družbeno koristnega dela, tudi nekaj novega nauči. Popoldanski čas so izkoristili za obisk osnovne šole CEIP Josep Cerner, kjer so spoznali teoretično postavitev projekta z idejo o učinkovitem povezovanju med neformalnim in formalnim izobraževanjem ter se spoznali z otroki, s katerimi so v naslednjih dneh izvajali delavnice. Večer so zaključili z medkulturnim večerom, kjer so spoznali nekaj splošnih dejstev in kulinaričnih posebnosti sodelujočih držav. Predstavniki gostiteljske organizacije La Rotllana pa so predstavili tudi svojo organizacijo, način delovanja ter vrsto lokalnih projektov, ki jih izvajajo v sodelovanju z lokalno skupnostjo in katerih namen je združiti formalno in neformalno obliko izobraževanja.

V naslednjih dneh je sledila izvedba delavnic na šoli, katerih namen je bil povezovati neformalno in formalno obliko izobraževanja, teme pa zelo različne, od človekovih pravic ter pravic otrok do migracij, beguncev in medkulturnosti. Delavnice so izvedli na sproščen neformalen način z uporabo različnih interaktivnih iger in pripomočkov, otroci pa so se ob tem tudi nekaj novega naučili o izbrani temi. Obiskali so tudi Inštitut za promocijo dela, ki spodbuja socialno vključenost v enem izmed revnejših predelov Badalone ter občinsko upravo Badalone, kjer jih je čakal uradni sprejem ter predstavitev občine Badalona. Na univerzi v Barceloni so spoznali projekt biodance delavnic, ki povezuje formalno in neformalno izobraževanje, in sicer s pomočjo plesa premagujejo socialne ovire ter spodbujajo timsko delo in boljšo povezanost skupin.

Zadnji dan pa so se udeležili lokalnega praznika v Santa Coloma de Gramenet, kjer so imeli priložnost sodelovati pri postavitvi tradicionalnih “človeških stolpov – castellers” ter tako iz prve roke izkusiti vso lepoto in tradicijo, ki jo premore katalonska kultura. Večer so zaključili z podelitvijo priznanj za sodelovanje na projektu.

Vir in foto: Društvo za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Mednarodno Novice Projekti

Sorodni članki

Avtorji