Svetovalnica za mlade Kako vse obrniti na glavo in postaviti spet pokonci?!

20448998_980698485406015_2353862297967665245_o
17 avg2017
390

LJUBLJANA -Na Mladinski postaji v Mostah pričenjajo z debato o raznoraznih svetovanjih za mlade. S strani Mladinske postaje Moste se oglaša dr. prihologije Simona Gomboc.

Morda bi začeli debato o tem, kako vse obrniti na glavo in postaviti spet pokonci?!

Kako najti “dobro” psihološko pomoč?

Že hiter pregled spletnih strani psihologov in psihoterapevtov pokaže, da se razlikujejo v metodah in tehnikah, ki se jih poslužujejo. Nekateri poudarjajo pomembnost zavedanja in razumevanja čustev, drugi misli, tretji nezavednih vsebin. Nekateri vas bodo aktivno učili tehnik sproščanja in identifikacije avtomatskih misli, drugi bodo z vami tiho sedeli. Eni vam bodo povedali, da lahko pričakujete izboljšanje vaših simptomov v času nekaj mesecev, drugi vam bodo povedali, da odpravljanje vzrokov v ozadju vaših simptomov traja nekaj let.

Kako je mogoče, da obstajajo takšne razlike? In še pomembneje, kako izbrati primerno pomoč?

Odgovor na prvo vprašanje je najti v dejstvu, da je naše psihološko doživljanje sestavljeno iz različnih komponent. V vsakem danem budnem stanju nekaj čutimo, nekaj mislimo, nekako se vedemo, nekaj se dogaja v našem telesu. Vse to na zavedni ravni, (vsaj) od Freuda naprej pa vemo, da se še veliko (več) dogaja na nezavedni ravni. To pomeni, da lahko k izboljševanju našega počutja pristopimo na različne načine. Lahko začnemo prevpraševati naše avtomatske misli (“A mi res nikoli nič ne uspe?”) in počakamo, da se zaradi spremembe misli (“Ne, ni res! Obstajajo področja, kjer sem uspešen!”) začnemo počutiti bolje. Lahko se naučimo tehnik sproščanja, pa se bodo naši strahovi in skrbi pomirile. Lahko se začnemo več pogovarjati o tem, kaj čutimo in začnemo opazovati, kako nam pogovor že sam po sebi umiri intenzivna čustva. Lahko se usmerimo v raziskovanje načinov, kako in kakšne odnose ponavadi z drugimi ljudmi vzpostavljamo. Ali pa začnemo analizirati sanje in preko njih dostopati do nezavednih vsebin. In tako naprej, obstoječih načinov je še veliko.

Ko izbiramo psihološko pomoč, je zato pomembno, da izberemo psihološkega svetovalca oz. psihoterapevta, ki nam bo pomagal na način, katerega sami izberemo kot primernega za nas. Seveda vam bodo strokovnjaki znali svetovati, kateri pristop bi bil najbolj primeren za vašo specifično težavo, a v končni fazi ste vi tisti, ki samega sebe najbolje poznate. Tako bo končna odločitev rezultat strokovnega mnenja in vaše lastne presoje. Ker še tako kvalitetna strokovna pomoč vam ne bo v pomoč, če si boste kljub terapevtovemu mnenju, da vam bo npr. analiza sanj dobro dela, »pozabljali« zapisovati sanje (Če pa enostavno ne verjamete, da so sanje kaj več kot bizaren izdelek spečih možganov!). Ali pa se vam ne bo ljubilo izvajati tehnik sproščanja, kljub temu, da vaš psiholog navaja statistične podatke, ki kažejo, da tovrstne tehnike pomagajo veliki večini anksioznih posameznikov.

Tako kot marsikje drugje, je tudi tu pomembna prava kombinacija. Zato je pomembno, da smo pri izbiri strokovnjaka – izbirčni!

Simona Gomboc, Mladinska postaja Moste

Vir in foto: Združenje mladih, staršev in otrok Sezam

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Novice

Sorodni članki

Avtorji