“Bližnjic do uspeha ni.”

23 Jun2016
2,892

SLOVENIJA – Žiga Perko je, kljub svoji mladosti (24 let), poslovni svetovalec v eni izmed vodilnih globalnih strateško-svetovalnih podjetij, A.T. Kearney, kateremu se je pridružil po študiju kemije na Univerzi v Oxfordu. Že od nekdaj ga navdušuje reševanje problemov; v času študija so bili to kemijski problemi, od kar dela v omenjenem podjetju, pa je njegov vsakdan sestavljen iz reševanja zahtevnih poslovnih problemov, s katerimi se srečujejo predvsem direktorji in višje vodstvo v vodilnih podjetjih po svetu in v regiji. Zgolj za ponazoritev – v manj kot letu dni se je ukvarjal s projekti za vodilna podjetja v potrošniški, avtomobilski in energetski industriji ter telekomunikacijah na območju Jugovzhodne Evrope. Tu je intervju z njim.

žiga

Žiga Perko, vir: osebni arhiv.

Oxford – zakaj? Če primerjate ves trud in čas, ki ste ju vložili, in pridobljene dolgoročne rezultate, je bilo vredno?

Na kratko, absolutno. Že od nekdaj je bila moja želja študirati in izkusiti življenje v tujini. Je nadvse zanimiva in poučna izkušnja, ki je dandanes na srečo dosegljiva vedno večjemu številu študentov. Tujina ti na podlagi prav teh izkušenj odpre novo perspektivo na svet, še posebno na Slovenijo. Lažje ceniš stvari, ki so morda povsem samoumevne, hkrati pa hitro najdeš priložnosti za izboljšavo, kar je ključnega pomena za mlade podjetnike.           O dolgoročnih rezultatih je zaenkrat še težko govoriti, ampak do sedaj je zame študij bil vsekakor vreden vsega truda.

Se Vam zdi, da je za mlade nujno potrebno, da so že v času srednješolskega šolanja jasno opredeljeni glede izbire svojega študija, poklica?

Verjamem, da je to eno izmed glavnih vprašanj, s katerimi se ubadajo dijaki in študentje končnih letnikov. Vsekakor je priporočljivo vedeti, kaj si želiš pred vpisom na študij. Hkrati pa se je potrebno zavedati, da se želje, cilji in interesi spreminjajo skozi čas. Pri sebi sem opazil, da se z jasno opredeljenostjo oz. načrtom lažje osredotočiš na aktivnosti, ki ti omogočajo doseči želeni cilj. Kljub temu pa je pomembno ostati dovolj fleksibilen in odprt za nove izzive, ki jih ponuja tako študij kot življenje po njem, in temu primerno prilagoditi kurz. Mnogo ljudi namreč najde svojo zaposlitev izven področja študija in moj prestop iz kemije v svet poslovnega svetovanja je le eden izmed primerov.

Kako je prišlo do tega preobrata s področja kemije na področje svetovanja in managementa?

Najprej naj povem, da se to ni zgodilo čez noč, ampak je bil to postopen proces. Na začetku študija je bil moj načrt ostati v kemiji, dokončati doktorat in morda celo postati profesor kemije. Skozi študij sem pričel odkrivati poslovni svet, najprej z obiskovanjem predavanj na poslovni šoli Saïd v Oxfordu, sledil je svetovalni projekt s študentsko svetovalno organizacijo TSC, nato pomoč pri organizaciji OneStart Bootcamp-a v Londonu, največjega pospeševalnega programa za poslovne načrte na področju zdravstva in bioloških znanosti, ter nazadnje sodelovanje na BioCamp-u, Sandozovem in Novartisovem tekmovanju za poslovni načrt lansiranja farmacevtskega izdelka. Na podlagi pridobljenih izkušnjami mi je postalo jasno, da se v prihodnje namesto v kemijskem laboratoriju vidim v poslovnem svetu.

Nekje sem ujela, da ste se tekom študija ukvarjali z vinom …

Res je, med študijem sem se po naključju začel ukvarjati z degustacijo vin in se kasneje pridružil vodstvu Bacchus-a, kjer smo organizirali degustacije vina za člane univerze v Oxfordu. Na naših tedenskih dogodkih so predstavljali svoja vina proizvajalci s celega sveta, od manjših proizvajalcev iz Evrope, Južne Afrike in Nove Zelandije vse do poznanih in prestižnih imen iz Italije, Francije in Španije. Tudi slovenska vina niso manjkala.

Ali je podjetništvo tista priložnost za prihajajoče generacije – nosi potencial za karierni uspeh in ekonomsko stabilnost?

Podjetništvo je v svojem bistvu iskanje priložnosti in trženje le-teh. Za mlade, ki so svojo priložnost že našli ali jo še nadobudno iščejo, podjetništvo predstavlja možnost, da uresničijo svojo vizijo. V medijih se v zadnjem času pojavlja veliko zgodb o uspehu mladih podjetnikov, tako v Sloveniji kot tujini, iz katerih je možno črpati navdih in motivacijo. Manj pogosto se omenjajo tisti, ki jim je spodletelo. Mnogi so neuspeh z vztrajanjem, novimi alternativami in neomajno odločnostjo spremenili v velik uspeh. V podjetništvu je pot do uspeha in finančne stabilnosti kot sprehod skozi labirint, poln ovinkov in slepih ulic. Ne glede na to, vsem, ki imajo radi velike izzive, so se pripravljeni hitro učiti, se soočiti z morebitnim neuspehom in so odločeni uresničiti svoje sanje, priporočam, da se preizkusijo v podjetništvu. Verjamem, da bo to ena najbolj razburljivih služb, ki jih bodo opravljali.

Se Vam zdi, da mladi (dobro) razvijajo podjetniško miselnost? Kako?

Opažam, de je vedno več priložnosti za razvijanje podjetniške mentalitete in pridobivanje izkušenj. Od tekmovanj, natečajev, pospeševalnikov, izobraževalnih delavnih, spletnih strani itd. Zavedati se je potrebno, da lahko ima podjetniška miselnost oz. pristop mnogo oblik. Prav tako se jo da pridobiti na različne načine, lahko se prične z organizacijo dogodkov, vzpostavitvijo društev, organizacij, prodajo piškotov za dobrodelne namene, objavo lastne spletne strani, itd. – vse vsebuje elemente, ki so sestavni deli podjetništva.

Kaj mora posameznik imeti, da uspe v visoko konkurenčnem okolju ter postane najbolj zaželen kader?

Mislim, da tukaj ni enega samega recepta. Potrebno je poiskati način kako izstopati iz množice, kar je bistveno lažje, če poznamo kaj zaposlovalec išče pri kandidatih. Moj nasvet je, da posameznik spozna zahteve zaposlovalca karseda prej pred samo prijavo na delovno mesto. S tem pridobi dovolj časa, da lahko izpopolni morebitne vrzeli, pridobi dodatne izkušnje in tako zadosti željam zaposlovalca. V visoko konkurenčnem okolju prevlada tisti, ki je za odprto delovno mesto pripravljen narediti več kot ostali. Zaradi tega je bolje izbrati le peščico potencialnih zaposlovalcev in se osredotočiti na njihove ključne zahteve, kot se prijaviti na vse možne razpise brez kakršnekoli strategije.

Izhajajoč iz lastne izkušnje – čemu je treba slediti v želji po uspehu?

Kadar se z ljudmi pogovarjaš o uspehu, hitro ugotoviš, da ima vsak svojo definicijo – za nekatere je to ugledna pozicija v podjetju, spet drugi iščejo vpliv, tretji svobodo, marsikdo dobro plačo in še bi lahko našteval. Bistveno je spoznati svojo lastno definicijo uspeha in najti izvor motivacije, lahko bi rekli celo smisel svojega početja. Ko razumeš, česa si želiš in kaj ti je pomembno, se lažje osredotočiš na svoj cilj. Nato bo s trdim delom in pozitivnim pristopom prišel tudi uspeh. Se pa bojim, da bližnjic ni.

Vir: Mladinski kulturni center Maribor, Martina Fridl

Foto: osebni arhiv Žige

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Intervjuji

Sorodni članki

Avtorji