Usposabljanje »How to design your project in Erasmus+« v Salzburgu

28 Dec2014
1,580

Med 17. do 19. novembrom je v Salzburgu potekala delavnica »How to design your project in Erasmus+:Youth in Action.

Namen delavnice je bil:  pridobitev podatkov in nasvetov s katerimi bi vzdignili kakovost naših projektov in s tem dosegli prijavne kriterije. Dobili smo možnost razvijati projekte skupaj z izkušenimi prijavitelji in strokovnjaki iz nacionalnih agencij. Ena od najbolj pozitivnih spoznanj, ki so nam jo uspešno predstavili, je pomembnost razumevanja pomena bistvenih pojmov, ki se pojavljajo v prijavnem obrazcu projekta.

Trideset udeležencev iz Avstrije, Nemčije, Hrvaške in Slovenije je prihajalo iz različnih organizacij in večina njih je že imela zasnovan projekt ali pa projektno idejo. To se je tudi izražalo pri sami kvaliteti in hitrosti dela.

Po spoznavnem delu organizatorjev je sledila hitra predstavitev organizacij udeležencev. Pomembnost pri predstavitvi je temeljila na vprašanju ali smo kdaj pripravili ali bili soudeleženci pri oddaji projekta in, če ja ali je naš projekt bil odobren. Sledila je igra v kateri smo glede na različna postavljena vprašanja poiskali naše potencialne partnerje in se porazdelili v skupine glede na skupna področja delovanja.

Delo v skupinah je potekalo tudi v naslednjem dnevu, kjer smo po korakih spoznali pisanje projektov in v sklopu tega temeljne pojme.

Prvi korak pod imenom »NEED ANALYSIS« zajema vprašanja glede ciljne skupine projekta, njihovih potreb in potreb samih udeležencev projekta. V tem koraku je za dober projekt potrebno tudi določiti skupnost in organizacijo ter njune potrebe, ki so prepletene s projektom. In na koncu prvega koraka je potrebno pokazati jasno vez med  projektom in ciljem ter poslanstvom organizacije, ki predstavlja bistveno idejo projekta. Ne smemo pozabiti tudi na potrebe naših partnerjev.

Naziv drugega koraka je »OBJECTIVES«, kjer se poveže cilj projekta z zgoraj naštetimi potrebami. Ta korak nam razkrije koliko je naš projekt inovativen glede na ostale projekte in ali so naši cilji merljivi, realistični, specifični, etični in časovno izvedljivi. Odgovoriti si moramo na vprašanje ali so naši cilji v skladu s prioritetami in kriterijami Erasmus+ in ali smo vključili ključne besede. V angleščini navajam par ključni besed kot so competences, impact, target group, gender balance, project acitivities, innovative…

V tretjem koraku »OUTCOME and RESULTS« smo podrobneje spoznali pričakovane rezultate in izide načrtovanih projektov. Kateri so učni oziroma splošni izidi ali vplivi projektov in ali bomo producirali materialne produkte ter kako bomo vplivali na skupnost, ciljno skupino ter same udeležence projektov in na koncu ali bo projekt spremenil, izboljšal delo v lastni ali partnerjevi organizaciji. To so vprašanja na katera moramo odgovoriti, če želimo pripraviti kvaliteten projekt.

V naslednjem koraku »ACTIVITIES/METHODS/TIMETABLE« pa je potrebno opredeliti metode, aktivnosti in vloge partnerjev.

Zadnji korak je »VISIBILITY and DEOR«, kjer je zajeta pomembnost prepoznavnosti projekta, med in po izvedbi le tega. Zopet se izpostavi ciljna skupina in aktivnosti, ki bodo izvedene, da so vidni rezultati samega projekta.

Vse skupaj pa smo zaključili z dodatnimi vprašanji v zvezi s znanjem, ki so nam ga posredovali.

Dobra organiziranost in strukturiranost celotne delavnice se je pokazala po končani delavnici, saj smo udeleženci uspešno začeli projekte, katere bomo prijavljali na prvem prijavnem roku, in sklenili nova partnerstva. Osebno mi je delavnica odprla pogled v pisanje projektov za mladinske izmenjave.

 

Vir: Dragana Kosić Petrović, Zveza društev Mladinski center Postojna

 

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Aktualno Novice

Sorodni članki

Avtorji